Veřejné metody | Statické veřejné atributy | Privátní metody | Privátní atributy

Dokumentace třídy boyermooredemo.Tabulka

Třída pro vytvoření tabulky se záhlavími řádků. ...

Diagram dědičnosti pro třídu boyermooredemo.Tabulka
Inheritance graph
[vysvětlivky]
Diagram tříd pro boyermooredemo.Tabulka:
Collaboration graph
[vysvětlivky]

Seznam všech členů.

Veřejné metody

 Tabulka (int radky, int sloupce, int ohraniceniTabuky, int okrajeBunkyTab, Color barvaPozadiTab, Color barvaPismaTab, boolean prvniHlavickaTab, boolean posledniSlJiny)
void vyprazdniTabulku (boolean vcetnePrvniho)
void nastavObsah (int radek, int sloupec, String hodnota)
void nastavBarvu (int radek, int sloupec, Color barvaPozadiB, Color barvaPismaB)
void minimalizaceSirky ()
void zmenRozmery (int novyPocetRadku, int novyPocetSloupcu)
void posunRadek (int radek, int smer, int pocet)
void paintComponent (Graphics g)
String vratObsah (int radek, int sloupec)
Color vratBarvu (int radek, int sloupec, int pismoPozadi)
int vratPocetRadkuTabulky ()
int vratPocetSloupcuTabulky ()
Dimension getPreferredScrollableViewportSize ()
int getScrollableUnitIncrement (Rectangle visibleRect, int orientation, int direction)
int getScrollableBlockIncrement (Rectangle visibleRect, int orientation, int direction)
boolean getScrollableTracksViewportWidth ()
boolean getScrollableTracksViewportHeight ()

Statické veřejné atributy

static final int POSUN_VLEVO = 0
static final int POSUN_VPRAVO = 1

Privátní metody

void prekresliTabulku ()

Privátní atributy

int pocetRadku = 0
int pocetSloupcu = 0
int ohraniceni = 0
String[][] bunky
Color[][][] barvyBunek
Color barvaPozadi
Color barvaPisma
int sirkaPlatna = 0
int vyskaPlatna = 0
int okrajeBunky = 4
int sirkaPrazdneho = 5
int sirkaBunky = 5
int vyskaBunky = 10
FontMetrics metrikaFontu = null
boolean prvniHlavicka = false
int sirkaPrvniho = 5
boolean posledniJiny = false
int sirkaPosledniho = 5

Detailní popis

Třída pro vytvoření tabulky se záhlavími řádků.

Třída pro vytvoření tabulky, která má záhlaví v jednotlivých řádcích prvního sloupce, nebo vůbec. V případě, že se text nevejde do buňky tabulky, buňky jsou automaticky rozšířeny. První a poslední sloupec mohou mít jinou šířku, než sloupce ve zbytku tabulky. Rozměry tabulky lze za běhu měnit. Tabulka by měla být umístěna ve skrolovacím panelu, jehož skrolovatelnou oblast a krok skrolování nastavuje v rámci implementace rozhraní Scrollable.

Definice je uvedena na řádku 52 v souboru Tabulka.java.


Dokumentace konstruktoru a destruktoru

boyermooredemo.Tabulka.Tabulka ( int  radky,
int  sloupce,
int  ohraniceniTabuky,
int  okrajeBunkyTab,
Color  barvaPozadiTab,
Color  barvaPismaTab,
boolean  prvniHlavickaTab,
boolean  posledniSlJiny 
)

Konstruktor třídy, vytvoří tabulku a provede inicializaci

Parametry:
radky Počet řádků tabulky
sloupce Počet sloupců tabulky
ohraniceniTabuky Tloušťka ohraničení buněk tabulky a současně 1/2 tloušťky ohraničení celé tabulky
okrajeBunkyTab Okraje buňky v tabulce
barvaPozadiTab Barva pozadí tabulky
barvaPismaTab Barva písma v tabulce
prvniHlavickaTab Určuje, zda bude 1. sloupec sloužit jako hlavička tabulky
posledniSlJiny Určuje, zda bude mít poslední sloupec tabulky jinou šířku

Definice je uvedena na řádku 152 v souboru Tabulka.java.


Dokumentace k metodám

Dimension boyermooredemo.Tabulka.getPreferredScrollableViewportSize (  ) 

Metoda pro zjištění zobrazované oblasti ve skrolovacím panelu

Návratová hodnota:
Vrací rozměry oblasti s tabulkou

Definice je uvedena na řádku 744 v souboru Tabulka.java.

int boyermooredemo.Tabulka.getScrollableBlockIncrement ( Rectangle  visibleRect,
int  orientation,
int  direction 
)

Metoda pro nastavení bloku skrolování

Parametry:
visibleRect Viditelný obdélník
orientation Orientace
direction Směr
Návratová hodnota:
Vrací jednotku skrolování

Definice je uvedena na řádku 769 v souboru Tabulka.java.

boolean boyermooredemo.Tabulka.getScrollableTracksViewportHeight (  ) 

Metoda pro získání výšky pohledu skrolovací stopy

Návratová hodnota:
Vrací výšku pohledu skrolovací stopy

Definice je uvedena na řádku 788 v souboru Tabulka.java.

boolean boyermooredemo.Tabulka.getScrollableTracksViewportWidth (  ) 

Metoda pro získání šířky pohledu skrolovací stopy

Návratová hodnota:
Vrací šířku pohledu skrolovací stopy

Definice je uvedena na řádku 779 v souboru Tabulka.java.

int boyermooredemo.Tabulka.getScrollableUnitIncrement ( Rectangle  visibleRect,
int  orientation,
int  direction 
)

Metoda pro nastavení jednotky skrolování

Parametry:
visibleRect Viditelný obdélník
orientation Orientace
direction Směr
Návratová hodnota:
Vrací jednotku skrolování

Definice je uvedena na řádku 756 v souboru Tabulka.java.

void boyermooredemo.Tabulka.minimalizaceSirky (  ) 

Metoda pro minimalizaci šířky buňky tabulky

Definice je uvedena na řádku 334 v souboru Tabulka.java.

Tato funkce volá...

void boyermooredemo.Tabulka.nastavBarvu ( int  radek,
int  sloupec,
Color  barvaPozadiB,
Color  barvaPismaB 
)

Metoda pro nastavení barev buňky

Parametry:
radek Řádek, na kterém se buňka nachází
sloupec Sloupec, na kterém se buňka nachází
barvaPozadiB Nová barva pozadí buňky
barvaPismaB Nová barva písma v buňce

Definice je uvedena na řádku 323 v souboru Tabulka.java.

Tato funkce volá...

Tuto funkci volají...

void boyermooredemo.Tabulka.nastavObsah ( int  radek,
int  sloupec,
String  hodnota 
)

Metoda pro nastavení obsahu buňky

Parametry:
radek Řádek, na kterém se buňka nachází
sloupec Sloupec, na kterém se buňka nachází
hodnota Nová hodnota v buňce

Definice je uvedena na řádku 255 v souboru Tabulka.java.

Tato funkce volá...

Tuto funkci volají...

void boyermooredemo.Tabulka.paintComponent ( Graphics  g  ) 

Metoda pro vykreslení tabulky

Parametry:
g Grafický objekt

Definice je uvedena na řádku 551 v souboru Tabulka.java.

void boyermooredemo.Tabulka.posunRadek ( int  radek,
int  smer,
int  pocet 
)

Metoda pro posun obsahu buněk v řádku tabulky

  • pouze pro tabulky bez zvláštního prvního a posledního sloupce
  • zleva (zprava) přidá prázdná políčka, zprava (zleva) přebytečná políčka zahodí
  • neovlivňuje barvy buněk, posouvá pouze obsah
Parametry:
radek Řádek tabulky
smer Směr posuvu: POSUN_VLEVO - vlevo, POSUN_VPRAVO - vpravo
pocet Počet posuvů

Definice je uvedena na řádku 507 v souboru Tabulka.java.

Tuto funkci volají...

void boyermooredemo.Tabulka.prekresliTabulku (  )  [private]

Metoda pro překreslení tabulky

Definice je uvedena na řádku 536 v souboru Tabulka.java.

Tuto funkci volají...

Color boyermooredemo.Tabulka.vratBarvu ( int  radek,
int  sloupec,
int  pismoPozadi 
)

Metoda pro zjištění aktuální barvy buňky

Parametry:
radek Řádek, na kterém se buňka nachází
sloupec Sloupec, na kterém se buňka nachází
pismoPozadi 0 - barva písma v buňce 1 - barva pozadí buňky
Návratová hodnota:
Vrací požadovanou barvu

Definice je uvedena na řádku 714 v souboru Tabulka.java.

Tuto funkci volají...

String boyermooredemo.Tabulka.vratObsah ( int  radek,
int  sloupec 
)

Metoda pro zjištění aktuálního obsahu buňky

Parametry:
radek Řádek, na kterém se buňka nachází
sloupec Sloupec, na kterém se buňka nachází
Návratová hodnota:
Vrací obsah požadované buňky

Definice je uvedena na řádku 700 v souboru Tabulka.java.

Tuto funkci volají...

int boyermooredemo.Tabulka.vratPocetRadkuTabulky (  ) 

Metoda pro zjištění počtu řádků tabulky

Návratová hodnota:
Vrací počet řádků tabulky

Definice je uvedena na řádku 724 v souboru Tabulka.java.

Tuto funkci volají...

int boyermooredemo.Tabulka.vratPocetSloupcuTabulky (  ) 

Metoda pro zjištění počtu sloupců tabulky

Návratová hodnota:
Vrací počet sloupců tabulky

Definice je uvedena na řádku 734 v souboru Tabulka.java.

Tuto funkci volají...

void boyermooredemo.Tabulka.vyprazdniTabulku ( boolean  vcetnePrvniho  ) 

Metoda pro vyprázdnění tabulky a nastavení výchozí barvy všech buněk

Parametry:
vcetnePrvniho Pokud je false, první sloupec se ponechá beze změny

Definice je uvedena na řádku 207 v souboru Tabulka.java.

Tato funkce volá...

Tuto funkci volají...

void boyermooredemo.Tabulka.zmenRozmery ( int  novyPocetRadku,
int  novyPocetSloupcu 
)

Metoda pro změnu rozměrů tabulky

Parametry:
novyPocetRadku 
novyPocetSloupcu 

Definice je uvedena na řádku 410 v souboru Tabulka.java.

Tato funkce volá...

Tuto funkci volají...


Dokumentace k datovým členům

Barva písma v tabulce

Definice je uvedena na řádku 83 v souboru Tabulka.java.

Barva pozadí tabulky

Definice je uvedena na řádku 79 v souboru Tabulka.java.

Color [][][] boyermooredemo.Tabulka.barvyBunek [private]

Pole s barvami buněk

3. rozměr rozlišuje barvu písma [0] a barvu pozadí [1]

Definice je uvedena na řádku 75 v souboru Tabulka.java.

String [][] boyermooredemo.Tabulka.bunky [private]

pole s obsahy buněk tabulky

Definice je uvedena na řádku 69 v souboru Tabulka.java.

FontMetrics boyermooredemo.Tabulka.metrikaFontu = null [private]

Metrika fontu - obsahuje metody pro zjišťování šířky a výšky řetězce

Definice je uvedena na řádku 111 v souboru Tabulka.java.

Tloušťka ohraničení buněk tabulky, kolem celé tabulky bude ohraničení dvojnásobné.

Definice je uvedena na řádku 65 v souboru Tabulka.java.

Okraje buňky

Definice je uvedena na řádku 95 v souboru Tabulka.java.

Proměnná pro počet řádků tabulky

Definice je uvedena na řádku 56 v souboru Tabulka.java.

Proměnná pro počet sloupců tabulky

Definice je uvedena na řádku 60 v souboru Tabulka.java.

boolean boyermooredemo.Tabulka.posledniJiny = false [private]

Proměnná, která určuje, zda bude mít poslední sloupec tabulky jinou šířku

Definice je uvedena na řádku 124 v souboru Tabulka.java.

final int boyermooredemo.Tabulka.POSUN_VLEVO = 0 [static]

Konstanta pro směr posunu vlevo

Definice je uvedena na řádku 133 v souboru Tabulka.java.

final int boyermooredemo.Tabulka.POSUN_VPRAVO = 1 [static]

Konstanta pro směr posunu vpravo

Definice je uvedena na řádku 137 v souboru Tabulka.java.

boolean boyermooredemo.Tabulka.prvniHlavicka = false [private]

Proměnná, která určuje, zda bude 1. sloupec hlavička tabulky, tedy zda mít 1. sloupec jinou šířku

Definice je uvedena na řádku 116 v souboru Tabulka.java.

Šířka buňky tabulky

Definice je uvedena na řádku 103 v souboru Tabulka.java.

Šířka plátna, na kterém bude tabulka vykreslena

Definice je uvedena na řádku 87 v souboru Tabulka.java.

Šířka posledního sloupce tabulky

Definice je uvedena na řádku 128 v souboru Tabulka.java.

Šířka prázdného řetězce v px

Definice je uvedena na řádku 99 v souboru Tabulka.java.

Šířka 1. sloupce tabulky

Definice je uvedena na řádku 120 v souboru Tabulka.java.

Výška buňky tabulky

Definice je uvedena na řádku 107 v souboru Tabulka.java.

Výška plátna, na kterém bude tabulka vykreslena

Definice je uvedena na řádku 91 v souboru Tabulka.java.


Dokumentace pro tuto třídu byla generována z následujícího souboru: